Hej
Jeg stoppede og snakkede med manden i fotovognen i Rørth igår, bare lige for at høre hvorfor han altid holder samme sted og aldrig er nede i byen hos os hvor jeg mener problemet med hastighederne er lige så stort.
Må indrømme at den ellers meget flinke og snaksaglige betjent gav mig et par ting at tænke over..
Det første jeg bed mærke i var at han også kunne nappe motorcykler med et kamera der var i forruden, det var jeg ikke klar over.
Men da han fortalte at de (Politiet) lige havde kontaktet Odder Kommune for at høre om der ikke var nogle flere steder de kunne/skulle holde end i Rørth og ved skolen på rudevej havde kommunen svaret nej ??? - De var tilfredse med kørende ordning. (så behøves de nemlig ikke at lave noget den dag heller) - jeg troede det suverænt var politiet der valgte stederne ud - men sådan er det altså ikke.
Han ville hellere end gerne holde nede på strandvejen i Saxild, og hvis vi kontaktede dem med forslag til hvor og hvornår blev det måske også gjort. Der sker nemlig intet hvis vi ikke selv beder om det.
Kontaktoplysninger:
Østjyllands Politi
ATK (Automatisk Trafikkontrol)
Dragonvej 1
8900 Randers
tlf: 87311448
Som eksempel nævnte han Borgerne i Ørting som er gode til at stå sammen om at kræve at trafikken kommer i fokus, hvilket har gjort at de har fået sænket hastigheden igennem byen betragteligt med brug af fotovogne og den kendte fartangiver ved byskiltet !
Det burde vi da også kunne finde ud af ?
En anden ting han nævnte var at han forleden på kun 3 timer havde nappet over 80 biler i Rørth hvor flere var med klip i kortet og hvis jeg husker ret 3 med frakendelse af kørekortet. Det er altså en i timen der kører så stærkt at kortet suspenderes !! - Tænk lige over det..
Det ville da være lidt naivt hvis man tror at samme forseelser ikke sker på strandvejen i saxild by ??
- Jeg kan ihvertfald opleve det dagligt da jeg jo bor på strandvejen og hører suset når en bil eller MC prøver kræfter med lydmuren gennem byen.
Sidste ting... Han fortalte mig at denne strækning vi bor på faktisk var en "ulykkesstrækning" eller hvad han kaldte det - Det vidste jeg faktisk ikke - Men jeg tror på ham når han siger det - potentialet for noget slemt er jo tilstede sålænge vi ikke får de lovede fartsikringer som kommunen ellers havde sat penge af til - men lige sparede væk igen, og self. sålænge vi ikke samlet gør opmærksom på problemet med farten i byen.